چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا -آیت الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با جمعی از جوانان فرهیخته املشی گفت:در حوزه فرهنگی باید همچون سایر حوزه ها سند چشم انداز پنج ساله تدوین شود و در آن ظرفیت ها،نیازها، آسیب ها و نقاط قوت و ضعف دیده و بررسی شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود:بدور از دوران سنتی باید رویکردها به نحوی باشد که با بکارگیری از تکنولوژی روز و مدرن دنیا و با توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی برنامه ریزی جامعی کرد و در مهندسی فرهنگی باید از آغاز تا پایان کار خوب دیده شود و از مشاوره دادن و مشاوره گرفتن از جوانان نباید دریغ و غفلت شود.

رئیس مرکز مطالعات اسلامی در هامبورگ آلمان اظهار کرد:چهار هزار فرقه معنویت در جهان امروز داریم که این فرقه ها یک نوع تفکر معنوی بدون نقش دین را ترویج می دهند و همه می دانیم که تحول معنوی بدون و بدور از دین خشک و محدود است. چه بسیار افرادی که عرفان می خوانند ولی عارف نمی شوند و اخلاق می خوانند ولی از اخلاق برخوردار نمی شوند.

آیت الله رمضانی تصریح کرد:در رابطه با عاشورا مبلغین ما باید علاوه بر وقایع درست عاشورا، به تحلیل و تطبیق این واقعه مهم تاریخ با جهان امروز بپردازند که متأسفانه انجام نمی شود و این ضعف بزرگی است و مبلغان دینی جامعه امروز ما باید در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:اینکه امروز ما چگونه با زیاده خواهان و مستکبرین عالم مقابله و مبارزه کنیم را از عاشورا باید الگوبرداری کنیم و درس بگیریم و بسیاری از هیأت های مذهبی ما متأسفانه به مسائل سیاسی و نقش ولایت فقیه نمی پردازند در حالی که امروزه باید به شکل علمی و فنی به مسائل فرهنگی بیشتر توجه شود.

رئیس مرکز مطالعات اسلامی در هامبورگ آلمان تاکید کرد:امروزه دشمن دست به یک سری حرکت هایی زده که نه فقط انقلاب اسلامی و ملت ایران بلکه جهان اسلام را تهدید می کند که باور کردن جوانان و فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای ایفای نقش بیشتر به این نیروی عظیم جامعه که سرمایه انسانی باارزشی هستند و از توان بالایی هم برخوردارند و این می تواند یک رمز موفقیت و پیروزی باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد:مشاوران جوان سرمایه های باارزشی هستند که مسئولان باید توجه داشته باشند و هنر امام راحل(ره) این بود که با باور داشتن نسبت به جوان، زبان جوانان را خوب می فهمید و جوانان هم زبان امام راحل(ره)را خوب می فهمیدند و با کمک جوانان جامعه توانست انقلاب را به پیروزی و هشت سال جنگ تمام عیار را مدیریت کند.

آیت الله رمضانی یادآورشد:اگر به جوانان میدان داده شود بیشتر از این اعلام وفاداری خواهند کرد و خویش را فدای آرمان های انقلاب و اسلام می کنند و می بینیم که در دفاع از حریم ولایت چگونه داوطلبانه عازم می شوند و خویش را فدا می کنند و این از خصوصیت جوانان جامعه ماست که باید باور شود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna